Online yoga les Online yoga lessen voor thuis

Hieronder vind je een online yogales van 10, 20 en 30 minuten. Elke yoga les heeft een thema, maar de yoga houdingen zijn zo gekozen dat alle delen van het lichaam aan bod komen. Er wordt dan ook van harte aanbevolen om na de yoga les een eindontspanningsoefening te doen (in de yoga heet dit Savasana). Deze oefening vind je helemaal onderaan de pagina. Dit is zo belangrijk, omdat de yoga les eigenlijk bedoeld is om je lichaam beter te kunnen voelen tijdens deze eindontspanning. Dit kun je ook merken als je een ontspanningsoefening doet zonder een voorafgaande yogales, je lichaam voelt dan minder warm en wollig aan. Heb je moeite met de eindontspanningsoefening die je hieronder vindt, dan vind je hier oefeningen die gemakkelijker zijn. Op die pagina wordt langzaam, met uitleg, de moeilijkheidsgraad van de eindontspanningsoefeningen opgebouwd.

Probeer daarna de hele dag door het warme, bewoonde en ontspannen lichaamsgevoel van de eindontspanning te onderhouden. Hierbij is het heel belangrijk om de hele dag zoveel mogelijk te ademen zoals je in de yogalessen wordt geleerd. Merk je tijdens de dag dat je te hoog zit met je adem, dan betekent dit dat je met je been en bekken spieren aan het verkrampen bent. Het einddoel van de yogales is dan ook niet een lenig lichaam, je hoeft ook niet met je houding op de cover van yogamagazine! Houd dan ook het accent van je aandacht tijdens de yoga houdingen op je ademhaling en het ontspannen van het lichaam.

 

Online yoga les van 10 minuten met het accent op de nek en schouders

Online yogales van 10 minuten met het accent op de heupen en liezen

Online yogales van 20 minuten

Online yoga les van 30 minuten

 

Eindontspanningsoefening

Voelt je lichaam na de online yogales nog niet zoals omschreven in onderstaand filmpje, blijf met geduld verder oefenen. Ga in ieder geval nooit met willen en streven iets proberen te bewerkstelligen. Je hoeft alleen maar je aandacht bij je lichaam te houden, alles wat je meer probeert te doen werkt alleen maar averechts. Als je meer wilt weten over hoe je het beste kunt voelen of liever een ontspanningsoefening wilt doen die gemakkelijker is kun je hier terecht.